De Luisterlijn
Over Ons
De Luisterlijn is een telefonische + chat hulplijn die dag en nacht, het hele jaar door, bereikbaar is voor mensen die behoefte hebben aan een vertrouwelijk gesprek. In het hele land bieden onze bijna 1500 vrijwilligers een luisterend oor aan onze gesprekspartners. Vrijwilligers krijgen daarvoor training en begeleiding door deskundige beroepskrachten.
Het doel van de Luisterlijn is om iedere inwoner van Nederland op ieder moment van de dag, anoniem een luisterend oor te kunnen bieden. Daarmee willen we onze gesprekspartners in staat stellen hun verhaal kwijt te kunnen en daardoor pijn, verdriet en zorgen (even) het hoofd te bieden.
Dit is de Luisterlijn
Maak het verschil voor een ander, de wereld én jezelf bij De Luisterlijn. Ontdek alle actuele vragen hier.
"Zolang je openstaat en nieuwsgierig bent voor wat de ander je te vertellen heeft, is het goed."
Vragen & do good activiteiten
Liever een overzichtelijke lijst of kalender? Klik hier »
Actueel
Zet je luistertalent in voor een ander!
Maandelijks · 16 tot 16 uur De LuisterlijnGesprekken voeren (luisterend oor bieden) per telefoon, chat of e-mail Hoor jij vaak dat je zo goed kunt luisteren? Dan is de Luiste...
Meer informatie
Onze vrijwilligers bieden een paar uur per week een luisterend oor aan mensen die zich alleen voelen, zorgen, pijn of verdriet hebben. Dit kan per telefoon of per chat. Een keer per maand is er een nachtdienst. Vrijwilligers kunnen dit doen op een van onze locaties, of thuis. Ook de begeleiding kan desgewenst op afstand plaatsvinden.
De minister van VWS heeft de uitvoering van de WMO-taak ‘luisterend oor’ belegd bij de Luisterlijn. We worden gefinancierd door het ministerie en hebben geen winstoogmerk.
- Organisatie
- De Luisterlijn
- Adres
- ‘t Goylaan 9
- Vestigingsplaats
- Utrecht
- Website
- https://www.deluisterlijn.nl/
- Toon e-mailadres